Czynniki rankingowe

Ostatnie zmiany oznaczają nadejście Pingwina?

Wczoraj odbył się Hangout na YouTube, podczas którego John Mueller odniósł się między innymi do ostatnich przypuszczeń użytkowników w kwestii aktualizacji algorytmu.

John poinformował, że ostatnie weekendowe zmiany w wyszukiwarce nie są związane z Pingwinem oraz zaprzeczył, że algorytm Pingwin został zaktualizowany.

Wiemy zatem, że z pewnością powodem ostatnich wahań nie była aktualizacja Pingwina, ale wciąż nie wiadomo co było przyczyną nagłych zmian pozycji w wynikach wyszukiwania.

Aktualizacja dwóch algorytmów Google naraz?

Portal SE Roundtable poinformował w piątek o możliwej nadchodzącej aktualizacji głównego algorytmu Google.

O zauważonych zmianach rozpoczęła dyskusję na branżowych forach oraz na Twitterze społeczność SEO. Nieco wcześniej, tego samego dnia, wśród społeczności SEO rozpoczęła się dyskusja odnośnie aktualizacji algorytmu lokalnych wyników wyszukiwania, tak zwanego Google Local Pack. Wiele osób dostrzegło zmiany i wahania pozycji w boksie Local Pack, choć pojawiły się również opinie, że jest to spowodowane usunięciem spamu z lokalnego indeksu Google. Dostrzeżone zmiany nie są ze sobą powiązane. Domysły o możliwej aktualizacji głównego algorytmu jak i algorytmu dotyczącego lokalnych wyników wyszukiwania nie zostały jeszcze skomentowane przez Google. Czekamy zatem na oficjalne stanowisko czy pozycjonowanie stron czekają nowości czy to tylko fałszywy alarm.

Link dofollow za dostęp do aplikacji – co na to Google?

Czy aktywny link dofollow jako część wymagań do spełnienia by korzystać z aplikacji to dobry pomysł? Jak traktuje taki zabieg Google?

Na Twitterze pojawiło się pytanie do Johna Muellera o to co sądzi na temat wymagania od użytkowników aktywnego linka dofollow w zamian za dostęp do aplikacji. Czy to może w jakiś sposób zaszkodzić stronie?

John Mueller, krótko skomentował na Twitterze, że takie działanie jest to płatny link. A jak dobrze wiemy, Google uznaje płatne linki za łamiące wytyczne. Tutaj nie ma co prawda sytuacji – link w zamian za określoną sumę pieniężną. To właśnie „link followed” jest opłatą za korzystanie z aplikacji.

Jeśli nie zostałoby dodane słowo: „followed” oznaczający, że link ma przekazywać moc i zaufanie danej strony nie byłoby już problemu.

Jednak czy aby na pewno jest to tak krzywdzący regulamin? Za korzystanie z jednej aplikacji musimy zapłacić, za inną udostępnić link dofollow. Możemy również wybrać inną aplikację.

Google planuje wrócić do żółtych oznaczeń reklam?

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Google wprowadziło zielone oznaczenia reklam AdWords w wyszukiwarce rezygnując z żółtych.

Gigant przez dłuższy czas testował oznaczenia reklam, aby w efekcie przyjąć zielony wariant. Podkreślano, że rozwiązanie ma być przyjazne dla użytkowników i wielu z nich wyraziło pozytywne opinie dotyczące wspomnianej kolorystyki. Czy jednak Google zmieniło zdanie? Okazuje się, że użytkownicy zauważyli pewne zmiany w wynikach wyszukiwania – ponownie pojawiły się żółte oznaczenia!

Czy to chwilowy błąd, czy faktycznie ponownie rozpoczęły się testy?

Czy Google zwiększyło wpływ HTTPS na ranking?

Dwa dni temu na zagranicznych portalach pojawiły się doniesienia, że Google mogło zwiększyć wpływ zastosowania protokołu szyfrowanego HTTPS na ranking strony. Skąd takie przypuszczenia i co na to Google?

O tym, że stosowanie protokołu HTTPS wpływa na ranking strony niejednokrotnie informowało samo Google. Wiemy jednak, że wpływ ten jest jednak bardzo niewielki. Mógłby zdecydować tylko w momencie, gdy strony mają niemal identyczne pozostałe parametry.

Jednak dwa dni temu pojawiła się wątpliwości czy Google nie zwiększyło znaczenia HTTPS na pozycję strony w rankingu. Takie przypuszczenia wywołał fakt, że zwiększyła się liczba stron zajmujących wysokie pozycje i stosujących protokół szyfrowany HTTPS. Takie dane pokazały dwa narzędzia RankRanger oraz Mozcast.