Wiadomości od google

Pożegnanie ze standardowymi reklamami AdWords

Przyszedł czas na rozszerzone reklamy AdWords! Dokładnie od 31 stycznia nie będzie możliwe tworzenie standardowych reklam, na rzecz rozszerzonych.

Google postawiło na dłuższe reklamy tekstowe – to ukłon w stronę reklamodawców, którzy otrzymają więcej miejsca na tekst, mogą zatem przekazać więcej informacji i zadbać o swój przekaz marketingowy. Nowość powstała również pod kątem urządzeń mobilnych – reklamy są teraz odpowiednio zoptymalizowane, co pozwoli na skuteczne dotarcie do użytkowników mobilnych.

Nowe reklamy mają zwiększony limit znaków – posiadają dodatkowe pole nagłówka (dostępne są dwa pola zamiast jednego), a dwie linie tekstu zostały połączone w jedno pole (łącznie 80 znaków).

Reklamy zostały wdrożone wcześniej, jednak teraz następuje całkowite przejście na format rozszerzony i Google informuje, że od 31 stycznia 2017 roku nie będzie można tworzyć ani edytować standardowych reklam. Istniejące reklamy w wersji standardowej będą nadal wyświetlać się po 31 stycznia. Więcej informacji dostępnych jest w Centrum Pomocy Google.

Nowy czynnik rankingowy Google już aktywny!

W sierpniu ubiegłego roku Google poinformowało o wprowadzeniu nowego czynnika rankingowego, o czym szczegółowo pisaliśmy również na naszym blogu. Wówczas była to jedynie zapowiedź umożliwiająca przygotowanie się na planowane uruchomienie nowego sygnału rankingowego, które nastąpiło 10 stycznia 2017 roku.

Przypomnijmy, że wspomniany czynnik rankingowy działa w mobilnych wynikach wyszukiwania i może znacząco wpływać na pozycjonowanie stron, bowiem ma za zadanie obniżać pozycję tym stronom, na których wyświetlają się inwazyjne, pełnoekranowe reklamy typu pop-up lub nakładki zasłaniające treść.

Google zmiany te argumentowało faktem, że coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych i istnieje niepodważalna potrzeba jak najlepszego przystosowania stron dla tego typu urządzeń. Jako jeden z większych problemów dla użytkowników Google uznało właśnie wyskakujące pełnoekranowe reklamy, które zasłaniały właściwą treść strony. Nieoficjalnie mówi się, że nie troska o użytkownika, ale dbanie o zyski kierowało taką zmianą. Wyskakujące, denerwujące pop-upy powodują, że internauci instalują urządzenia blokujące reklamy, co znacząco wpływa na obniżenie zysków Google.

Gigant z Mountain View doskonale przewidział potrzebę szybkich zmian w tym zakresie, bowiem w grudniu 2016 roku liczba wyszukań z urządzeń mobilnych była większa niż liczba wyszukań na desktopie. Jest to doskonały dowód na to, że nie należy lekceważyć tych aktualizacji i dostosować się do zalecanych przez Google zmian. Przekonać do tego powinien także wszystkich właścicieli stron planowany nowy indeks mobilny, który będzie oceniać strony na podstawie jej zawartości mobilnej i użyteczności dla tego typu użytkowników, a nie jak do tej pory – zawartości na desktopie.

Google: struktura nagłówków nie ma wpływu na ranking

W ostatnim hangoucie dla webmasterów John Mueller powiedział, że struktura nagłówków nie wpływa na pozycjonowanie stron i miejsce w rankingu.

Optymalizacja strony pod SEO obejmuje między innymi pracę nad strukturą witryny, w tym nad nagłówkami. Powszechnie przyjęta zasada mówi, że nagłówki powinno stosować się zgodne z ich hierarchią, w kolejności od najważniejszego: <h1>, <h2>, <h3>.

Tag <h1> opisuje kluczową zawartość strony i utarło się, że powinien występować na danej stronie tylko raz. Tymczasem John Mueller poinformował, że jeżeli na naszej stronie występuje najpierw tag <h2>, następnie <h1> lub jeżeli użyliśmy kilkukrotnie <h1> – nie ma to znaczenia dla pozycji naszej strony.

Google wprowadza nowy interfejs na desktopie

Google potwierdziło, że wprowadza nowy wygląd wyników wyszukiwania. Będzie zawierał więcej boxów i przypominał interfejs mobilny.

O testach nowego interfejsu informacje pojawiały się już miesiąc temu. Teraz zmiany są skrupulatnie wprowadzane i coraz więcej użytkowników może zaobserwować je na swoich komputerach stacjonarnych, na różnych przeglądarkach.

Wprowadzone zostały następujące zmiany:
– logo Google jest większa,
– funkcja „ustawienia” została przeniesiona na prawą stronę,
– dodano funkcję „narzędzia,
– odświeżono wygląd ikony wyszukiwania – niebieskie szkło powiększające,
– pole wyszukiwania jest cieniowane,
– funkcja „więcej” nie posiada strzałki,
– dodanych jest więcej kart,
– w przeglądarce Chrome wprowadzono nową czcionkę.

Mobile-first indexing: jak indeksowane będą strony AMP?

W październiku Google poinformowało o planowanym wprowadzeniu nowego indeksu mobilnego „najpierw mobile”, za sprawą którego pozycje strony w SERPach ustalane będą na podstawie zawartości stron mobilnych.

Ostatnio na blogu Google można było przeczytać więcej informacji na ten temat a także poznać wskazówki jak przygotować się na nowy indeks. Po tym wpisie pojawiło się wiele wątpliwości dotyczących tego jak mobile-first indexing wpłynie na strony, które mają tradycyjną wersję desktopową, a jako przyjazną mobilnie wykorzystują stronę AMP. Która wówczas strona będzie brana pod uwagę przy jej ocenie i rankingowaniu?

Google wyjaśniło, że jeżeli strona AMP jest jedyną wersją mobilną strony, wówczas Google będzie nadal brało pod uwagę wersję desktopową podczas indeksowania.

Jeżeli zaś jedyną stroną jaką posiada witryna jest strona AMP (bez tradycyjnej wersji desktopowej oraz wersji mobile czy responsywnej), wówczas Google będzie brało pod uwagę wersję AMP strony podczas indeksowania.

Na razie nie zaobserwowano istotnych zmian w wyniku prowadzonych eksperymentów z nowym indeksem mobilnym, ale z pewnością pozycjonowanie stron www czekają nieuchronne zmiany. Jakie? Czekamy z niecierpliwością na nowe wiadomości.