Google Search Console

Google potwierdza: zrzekanie się linków nadal pomocne w nowej wersji Pingwina

Wraz z aktualizacją algorytmu Pingwin, pojawiło się wiele pytań ze strony użytkowników, odnośnie kwestii poruszanych przy okazji każdej aktualizacji tego algorytmu. Jedno z nich dotyczyło tego, czy nadal należy korzystać z narzędzia do zrzekania się linków.

Użytkownicy pytali czy aktualizacja algorytmu wiąże się z tym, że właściciele witryn nie będą już musieli zrzekać się linków przychodzących. John Mueller na Twitterze odpowiedział, że disavow tool powinno być używane tak jak dotychczas.

Google proponuje wersję mobile friendly strony w Chrome

Jeśli korzystasz z Google Chrome i trafisz na stronę, która nie jest przystosowana mobilnie, Google zaproponuje Ci wyświetlenie tej witryny w wersji mobile friendly.

Na Twitterze Joy Hawkins dodała print screen ukazujący stronę bez wersji mobilnej, ale z opcją „Make page mobile-friendly” na dole strony.

Po kliknięciu użytkownikowi wyświetla się strona przystosowana do urządzeń mobilnych. Opcja ta została zauważona podczas korzystania z Google Chrome na Androidzie. Na razie nie wiadomo czy jest dostępna także na iOS.

Taka nowość będzie szczególnie przydatna z uwagi na to, że Google ostatnio usunęło oznaczenie o stronach mobilnie przyjaznych z wyników wyszukiwania, przez co trudniej było zidentyfikować strony nie posiadające wersji mobilnej.

Google dodało więcej miniatur do wyników wyszukiwania

Google wprowadziło kolejne zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania, aby jeszcze bardziej je zwizualizować. Informacja o tej nowości pojawiła się na Google+.

Wcześniej informowaliśmy o testach miniatur w mobilnych wynikach wyszukiwania. Obecnie w przypadku niektórych zapytań, nawet połowa wyników wyszukiwania zawiera miniaturę.

Miniatury, które Google zdecyduje się wyświetlić mogą znacząco wpłynąć na liczbę kliknięć. Z pewnością wpłynie to również na pozycjonowanie – zmiany te wiążą się z koniecznością kontrolowania jakie miniaturki wyświetlają się przy najważniejszych dla danej strony frazach i w razie potrzeby zmianą obrazu.

Opinie dodawane w sieci widoczne w grafie wiedzy o firmie

W środę Google poinformowało o wprowadzeniu do grafu wiedzy opinii o firmie dodawanych w sieci.

W panelu wiedzy o firmie będą wyświetlać się łączne oceny użytkowników z maksymalnie trzech stron internetowych. Dotyczy to lokalnych firm i atrakcji takich jak sklepy, restauracje, parki, kina i innych miejsc podlegających ocenie użytkowników.

Aby w panelu wiedzy pojawiła się kategoria „Opinie z Internetu” musi zostać poprawnie wdrożony znacznik opinii (review snippet markup) oraz muszą zostać spełnione pozostałe niezbędne kryteria dotyczące danych strukturalnych.

Polecenie „site” pomaga sprawdzić poprawność wdrożonych Rich Snippets

W ostatnim hangoucie dla webmasterów John Mueller odpowiedział na często pojawiające się pytanie: dlaczego Google nie pokazuje rich snippets dla strony mimo że zostały poprawnie wdrożone?

W tej kwestii wiadomo było, że Google często nie pokazuje rich snippets w przypadku, kiedy ma zastrzeżenia co do jakości witryny.

John Mueller zdradził, że jeśli użyjemy polecenia „site” dla strony, która ma wdrożone rich snippets, Google powinno pokazać je bez względu na jakość strony.

W swojej wypowiedzi proponuje on wykorzystać polecenia „site” jako dodatkowy sposób (oprócz Google Structured Data Testing tool) na sprawdzenie poprawności wprowadzonych rich snippets. Jeśli rich snippets wyświetlają się przy zastosowaniu polecenia „site”, ale nie są widoczne w wynikach wyszukiwania, to znak, że zostały wprowadzone poprawnie, ale Google ma wątpliwości co do jakości strony.